zaterdag 11 december 2010

Op eigen houtje

Gister hebben we de introductie dagen afgesloten met een heerlijke BBQ in een flat op een heel groot balkon. Daar hebben we heerlijk met z'n alle gebbq't en heb ik voor het eerst kangeroo vlees gegeten! Kangeroo vlees is echt overheerlijk, het is een malse zoete biefstuk echt een heel lekker stukje vlees! Ook was dit de eerste echte Goon avond! Goon is een pak met wijn die iederee backpacker drinkt die een beetje op z'n budget let.
Alcohol is hier echt heel erg duur $40 voor een simpel kratje bier van 24 stuks. Dat past niet echt in mijn begroting van deze week

Daarna hebben zijn we naar een ierse pub geweest en hebben de Aussie kennis laten maken met de jeugd van tegenwoordig! Sterrenstof knalde door de pub en iedereen ging tekeer! en we hebben allemaal een beetje afscheid van elkaar genomen want iedereen gaat nu zijn eigen weg. Het echte werk gaat nu pas beginnen, en moet nu op mijn eigen beenen staan! De begeleiders kunnen nu niet meer m'n handje vast houden. Gelukkig hebben ze ons goed geinfomeerd en kan bet echte feest beginnen.

Vandaag heb ik op internet gekeken voor een aantal baantjes en als je wilt werken hoeft dat echt geen probleem te zijn. Ik ga morgen mijn RSA halen dan kan ik overal in de horeca werken! Ik ben er overna aan het denken om achter de bar Bij de Gaff te werken. Hoorde van een meisje dat ze nog iemand zochten voor 4 dagen in de week. Het is een hele gezellige tent en de fooien schijnen goed te zijn.

Ik heb vandaag tot de 19e bij geboekt in mijn hostel en kreeg een mooie korting! Na de 19e word het hier overal een stuk duurder omdat iedereen met kerst en oud en nieuw in Sydney wil zijn. Ik moet een beetje op m'n geld letten en ben opzoek naar een goedkope oplossing, misschien ergens buiten de stad op een camping of met 4 gasten een camper huren en dan buiten de stad op gratis plekken in de oto tukken. Ik ga hier werken moet dus in de buurt van Sydney blijven. Maar denk dat het wel allemaal goed gaat komen!

Vandaag heb ik een rustig dagje gehad! Heb al aardig wat sociale contacten opgebouwd en heb met een paar gasten van het hostel gefrisbeed in Hyde park. Kei hard gelachen en super hard gerelaxed. Vanavond is er een gratis BBQ in ons hostel en dat is altijd mooi meegenomen ookal zijn het maar 2 worstjes.
Vanavond ga ik naar de rocks, dat is het oudste gedeelte van Sydney en daar is vanavond markt! En dan denk je gaat Jessy op vrijdag naar de markt terwijl de hele stad op z'n kop staat?!? Ja m'n cultuur klier begint ineens te jeuken, kan er ook niks aan doen! Maar het is weer genoeg geweest ga cultuur opsnuiven!

Groetjes


1 opmerking: