dinsdag 11 januari 2011

Melbourne


Na een heerlijk ontbijtje was het tijd om veder te gaan en de auto in Melbourne in te leveren. Na ongeveer 2 uur te hebben gereden kwamen we om 12 uur aan in Melbourne en moesten we nog het adress vinden waar we onze super bolide moesten inleveren. Maar met wat teamwork en navigatie skills hadden we het zo gevonden in deze miljoenen stad.

Toen we onze auto hadden in geleverd en ze gelukkig niet moeilijk deeden over de schaden en de 2 glazen die gesneuveld waren in de mooie Goon avonden, konden we opzoek gaan naar een hostel. Liepen daar 4 jongens met veels te grote tassen, uitgeput van de zware maar erg leuke reis opzoek naar een hostel. Na even rond gevraagd te hebben kwamen we terecht bij budget accomodation: hotel Oslo. Een basic hostel met een erg vreemde eigenaar, die me een beetje doet denken aan smeagol uit harry Potter. Het is niet duur en de kamers zijn prima dus verblijven we hier met kerst.





Onze eerste dag in melbourne iwas echt even wennen. We zitten in St. Kilda een buitenwijk van Melbourne. Het zit in een straat waar de hoeren op de hoek van de straat staan en om 3 uur smiddags al iedereen lam leek. We waren vroeg op gestaan om de stad in te gaan en Melbourne te verkennen. Wij als grote jongens dachten leuk even te gaan lopen maar dit viel toch echt een beetje tegen. Het is zo'n 5 km naar het centrum en omdat te lopen valt vies tegen.

We kende de hele stad nog niet dus leek het ons leuk om even een kijkje te nemen bij de australian open. De playoffs waren bezig alleen hadden we die gemist. De banen liggen er prachtig bij, maar moet zeggen dat ik er toch iets meer van had verwacht. Het leek. Allemaal zo saai vergeleken met wat je op tv ziet. als het echte toernooi bezig is ga ik zeker nog wel even een kijkje nemen. We mochten niet het grote stadion in zonder te betalen, maar dat zagen we niet zitten. Dus toen besloten we maar om zelf de lift te pakken en op onderzoek te gaan. Uiteindelijk zijn we in de skybox beland.




Op de terug weg liepen we langs een kerk en leek het ons leuk om even een kijkje te nemen. Bleek het dat ze een 100 jarig bestaan aan het vieren waren. Overal stonden kraampjes met eten ( Franse kaas, broodjes met een gekke saldade, chocolade cake en koekjes) en de prosecco vloeide rijkelijk. In het begin durfde we allemaal niet, maar van de heledag door de stad lopen krijg je honger.... En ja, het werd ons steeds vriendelijk aangeboden. Ik had het gevoel dat ik de kerk een beetja aan het arm eten ( en drinken ) was, maar kon die luxe even niet weerstaan. Franse kaas in de rechter hand en prosecco in de linker was ik heerlijk aan het genieten.




Wat ook nieuw is voor ons is later wakker worden dan 9 uur. Het weer is hier stukke minder dan in Sydney, en we worden nu niet om 8 uur ons nest uit gebrand. Ik schrok me dood toen ik zag dat er op m'n horloge 11:13 stond! Maar moet zeggen dat ik het eigelijk helemaal niet erg vond. Voor derest ben ik in m'n eentje de stad in gegaan om een beetje m'n eigen gang te gaan. Deze keer gewoon zwart met de tram, dat is hier niet heel moeilijk, en kan altijd nog de onschuldige tourist spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten